laupäev, 18. jaanuar 2014

Sõpradega Pärnu jõel, 18 jaanuar 2014

Hommiku kella üheksa paiku startisime kolmekesi - Tõnu, Urmas, mina - Vigalast suunaga Pärnu. Ilm külm, miinus neliteist kraadi, Pärnus ka kerge tuul. Vaatasime lehvivaid lippe ja otsustasime, et ei taha külmetada Pärnu lahe peal ja suundume parem jõele.

Isa juurest pätsasime tuura ja vurasime lennuki alla. Seal paar meest peal, testisime jääd ja suundusime jõele. Toksisin tuuraga ees, teised riburada pidi järgi. Jää täiesti timm, kuus-seitse sentimeetrit julgelt. Kahjuks piki jõge kõle kõle tuul. Pool tunnikest maadlesime vooluga - uskumatult tugev vool oli jões ja otsustasime linna alla ümber suunduda.

Parkisime auto sõudebaasi lähedale ja jääle. Rahvast üsna palju, enamus küll rohkem tünni poole. Sättisime ennast sõudebaasist natukene ülesvoolu ja tegime augud. Siin jääd veel sentimeetrike enam kui eelmises kohas. Mõll punase kirptirgu otsa ja teele...

Esimene auk täielik vaikus. Viis minutit mängisin üles ja alla ning tegin uue augu. Siis jälle pikk mängitamine, kui lõpuks põhja pealt nurupoiss noogutit kergitas. Jälle pikk-pikk vaikus ja veerand tundi hiljem teine ning kolmas otsa. Ja jälle vaikus. Korraks mingi ahvenapunn ärkas ja ainukeseks see jäigi ... Kala võttis ikka väga pika mokaga ja ainult põhja pealt. Tundus, et mängimine pigem kahjuks tuli, aga tahtsin ju vimba pigem saada ja jätkasin vanas rütmis. Mõnest august mõni nurg või kiisk tuli, enamasti aga vaikus. Ummil ka mõni nurg ja kiis käis, aga Tõnni hoidsime edukalt nulli peal:-)
Lõunapaiku otsustasime et soojendame ennast jalutuskäiguga pool kilti ülesvoolu ja proovime sealt. Polnud seal aga eldoraadot, särg, kiisk ...Tunni pärast vantsisime tagasi. Enamus rahvast jõe pealt juba lahkunud, kui sättisime ennast vana paiga lähedale istuma. Jätkasime samas rütmis, aegajalt mõni nurg, siis kiisk... Mingi hetk pani Urmas õnge kokku ja mõnda aega hiljem süüdistas Tõnu tamiili pahatahtlikus sõlme minemises ja pakkis samuti ridva kokku. Nii me kella kolme paiku ennast auto juurest leidsimegi. Selleks ajaks olid jõele jäänud üsna vähesed - ilmselt ei närinud kellelgi ja külm ilm tegi oma töö.

Kokkuvõtvalt käis jää peal sirka kümme nurgu, särg, ahven ja paar kiiska sekka. Vimmast mitte märkigi. Urmasel mõned nurud ja kiisad ning Tõnn täna kalaga oma käsi määrima ei hakanud - ta väikseid ei püüa, aga suuri selles jões pole:-) Kuidagi nutune Pärnu jõe kohta.

Enne ära minekut lõbustas meid veel üks reinuvader, kes roo äärt mööda linnapoole vantsis. Diskoteeki minek laupäeva õhtul?