kolmapäev, 10. mai 2017

Sünnipäeval lumevangis, 10. mai 2017

Hommikune äratus toimus esimese sõnumi peale. Kella poole kaheksa paiku. Kooserdasime tunnikese mökkis ja siis läksime Koskinenile külla. Viisime viski ja suitsud ära. Hannu nägi täitsa ok välja. Kui lõpuks merele kohale jõudsime oli kell juba kümme.

Väljas üsna sama ilm mis eile. Vee temperatuur polnud öö jooksul eriti muutunud, 7.4 kraadi. Tuul kergelt loodest puhumas ja merel väike laine peal. Kannatas püüda küll. Võtsime ennast punase poi juurde ankrusse ja läks jigitamiseks. Esimene vise kp paitsi heleda kõhu ja tumeda seljaga silikooniga ja kohe võtt. Mitte just tugev, aga võtt. Paar viset hiljem keegi ka korraks taga, kuid plehku pääses. Ja siis tuli paus. Poole tunnine. Mängisin erinevaid värve, tegime paar uut ankrupaika.

Mingi hetk suvaliselt võtt, kuid ära kukkus. Kerimist jätkates mõni meeter hiljem juba korralik pauk - keegi vist läks närvi, et sööt plehku pani - ja kena kala otsas. Andis teist pikalt venitada, aga ära tuli.  5.1 kilone.
Rohelise relaxiga. Panin kasti ära, sest Kõuts juba iga päev e-maile saadab, et ma tema kalasid tagasi ei laseks...Seejärel taas vaikus.

Kolisime poist teisele poole ja kui olin otsa pannud järjekordse kp paitsi versiooni (lillakas selg, valge kõht), kui sain kümme minutit head actionit. Võtt. Otsa ei jäänud. Võtt, otsas mõni sekund ja ära kukkumine. Järgmine võtt... ja nii see kordus. Ühel hetkel ka keegi korralikum ründas, peale otsa jäämist kohe jõuga merepoole põgenema suundus ja siis ära kukkus. Otsustasin peale seda äraminekut lisakonkse juurde panna. Kolmik jigipea juurde. Järgmine võtt, kala otsas ... ja jälle lahkus. Uus vise, võtt ja otsa ei jää... Põnevust jagus, kuid tulu ei olnud. Otsustasin veel ühe kolmiku konksu lõppu lisada. Lihtsalt konksu kidast üle. Üks kolmiku harudest landi sisse ja kaks jäid välja. Lõpuks sellest ka tulu tuli ja kolme kilone kasti rändas. Kõik kolm konksu olid korraga kinni aga väljastpoolt pead. Mismoodi need haugid võtavad? Kinnise suuga togivad või? See kala läks tellimuse peale Tõnule.

Seejärel veel paar võttu, kuid otsa ei jäänud. Kolisime uuesti mere poole punasest poist nn klassikalisse positsiooni. Kuna lõuna juba käes ka hakkas tuult vaikselt juurde kerima ja jänest lainetele tekitama. Ega ma muidu poleks seda tähele pannudki, kui Tõnn poleks istumispüügile üle kolinud:-)

Uues kohas kohe alguses paar võttu, kala ka korraks taga ja loomulikult ära kukkumised. Ühel hetkel aga korraga ilus kala otsas, vajumisega. Peale haakimist aga kohe kärriga mere poole suundus. Kena kümne meetrine tõmme. Lasin sidurit veel maha ja nautisin järgmised viis minutit jigmasteri mõnusid. Ritv rullis, kala sööstab, sidur laulab, küünal ka veel sekka. Mõnus mõnus mõnus. Lõpuks haugi ära kahvasin. Kopikas alla kuue kilo haug. Panin selle ka Kõutsi jaoks kõrvale - äkki ta nüüd enam ei spämmi mind ja ennast lõpuks kohale lohistab:-)

Peale veristamise protseduure veel üks võtt samast tsoonist, kuid kala otsa ei jäänud. Seejärel jälle mõnda aega tühja loopimist kui korralikult lanti lõi. Alla kolme kilone. See kala oli jälle Tõnule, kes kõik see aeg nullitas. Tal paar võttu oli, kuid vaid üks mõni sekund otsas oli. Kuna kalavõtt täna selline ilge nokitsemine, siis ilmselt ta oma toikaga neid võtte lihtsalt ei tunnetanud. Ma ikka iga "põhja" jäämise ära haakisin ja üsna mõnedki neist kaladeks osutusid. Haug lihtsalt nii uimane - pole ka midagi imestada, kui igal ühel kõht tinti täis...

Peale neljandat haugi sai meie kalakast täis ja tulime tulema. Laine oli ka selleks ajaks juba minu jaoks kahtlase võitu...

Sõitsime hooga koha sirgele ja trollisime selle läbi. Teepeale merikotka paar kalda peale miskit plaani haudus. Hiljem lendu tõusid. Võimsad linnud ikka... Plaan oli edasi kulgeda linna teise otsa, kui meid järsku lumesadu tabas ning pilv meie kohale ennast ära parkis. Pea pool tundi ootasime selle lõppu, kui järsku ühel meelel otsustasime mökki varju minna. Mökkis aga ... hakkasime hoopis sünnipäeva tähistama ja nii sai püügipäev poole pealt ootamatu lõpu:-)

Õhtul imetlesime Mehise teibitud toruparandust. Lisaks sellele, et see midagi kinni ei pidanud, kukkus see kerge puudutuse peale toru pealt lihtsalt maha. Bonder kui tuled, valmistu veeavariiks:-)

PS! Sünnipäev jätkus sauna, õhtusöögi ja ise küpsetatud mustikakoogiga... no keda ma petan, ikka prisma kook oli, selverit siin ju pole... Igaljuhul oli kõik väga maitsev. Tuleohutuse pärast jätsime küünlad süütamata.

1. Õnne siis sulle - seda on sul hädasti vaja. Toru teipis Kalev(minu palvel, remondibrigaad tuleb 15-ndal)

VastaKustuta
  2. Palju õnne! Aga kus on lubatud Jerkimine?

3. milleks jerkimine kui on olemas jigitamine:-)