pühapäev, 29. september 2013

Lääne Soomes, kohavetel, 29. september 2013

Täna jõudsime siis normaalsel ajal veele - poole üheksa paiku startisime.

Esimene peatus saare all ei andnud ühtegi elumärki ja nii põrutasime kiiruga ilusa maja alla. Liikusime sealt aegajalt peatusi tehes "põõsa" poole. Peale paari toksu ja ahvena ei miskit huvitavat.

Põõsa all hakkas kohe närima. Aga väike kala. Pika-pika meelitamise peale võtsid ja see võtt oli ka eriti pika hambaga. Pika püügi peale jäi mõni lõpuks ka otsa. Tegijaks landiks (kui seda võib nii öelda paari kohakonna kättesaamise puhul) osutus sedapuhku hõbedane viidika värvides silikoon. Pommitasime viskepikkuste kaupa allavoolu liikudes edasi, kuni kell üksteist pani kala suu lukku.

Järgmine tegevus, trollimine. Voblerid järgi ja mere poole. Mõned haugid, ei ühtegi koha. Enne punast maja seisis kalda ääres ankrus Mait oma sõbraga ja korjasid ahvenaid välja.  Parkisime oma paadi ka sinna kanti ja ahvena tribla läks kohe lahti. Pea iga vise keegi togib. Mõned ahvenad saadud, tüdinesime sellest ja otsustasime ikkagi koha otsimist jätkata. Trollisime kuni punase majani ja tagasi. Iga natukese aja tagant korjasime voblerite otsast ahvenaid ... Koha endast märku ei andnud.

Jõudes tagasi Maidu paadini, panime veel korra ennast vastaskaldasse ankrusse ja õnnestus välja korjata ka üks kopsakam eksemplar - 780 gr ahvenapoiss, 41 senti pikkust. Päris kena poiss. Kuna samasuuri kaaslasi ei tulnud, siis jälle edasi trollides põõsa poole.

Poolel teel rabas Tõnu lanti ka päeva suurim limakala, 2.6 kg haug.

Ja ikka ei ühtegi koha võttu ...

Põõsa all tegime kontrollpeatuse, paar hädist toksu ja läksime uuesti minekule. Lohistasime vaikselt lante ülesvoolu, kuni lõpuks ilus maja alla tagasi jõudsime. Seal läks uuesti tegevuseks. Tõnul kaks koha vobleriga ja peagi panime ennast ankrusse. Väike koha tagus isuga jigi, mõned käisid ka paadi juurest läbi. Suurt koha ei näinud.

Pikapeale tüütas lasteaed ära ja asusime uuesti eldoraadot otsima. Kimasime venelaste diivani alla. Siin samasugune tants ja trall. Väike kala näris, suur kala vaikis. Kella poole seitsmest tõmbasime otsad kokku.

Päeva lõpus selgus, et kolme paadi peale suurim koha oli nii umbes 43 senti ... Selle sai Kõuts hommikul latika püügi paigast.

Mehis ja Anti toimetasid päev otsa Nakkilakoskel. Päev oli olnud täis actionit, kuid kõik kohad 39 sentimeetrit pikad. Ja lima, lima, lima...