kolmapäev, 8. mai 2019

"Bonder´s day", 07. mai 2019

Mitmes päeva nüüd juba on? Nädalapäevad on täiesti sassis, kellaajad käivad päikese järgi. Enamus edaspidistest kellaaegadest on hinnagulised - tundi paar sinna tänna ei oma enam tähtsust. Igal juhul olime hommikul erakordselt tublid ja jõudsime millalgi veepeale. Aeg tundus raudselt varasem kui eelmistel päevadel. Äkki 10? Võtsime suuna mere poole, sest päeva peale lubas tuule edelasse keerata ja pisut valjemalt puhuma panna. See pole sealkandis üldse hea... Õnneks on õhutemperatuur juba 10 kraadi kanti jõudnud ja päikese käes täitsa mõnus olla.

Esimene peatus päikese paneelide maja juures sai lihtsalt mootori jahutamiseks tehtud. Edasi juba mere äärde välja, kus Bonder oma kahe haugiga ees ootamas. Veetemperatuur oli öö jooksul kukkunud lausa 7.3 kraadi peale (eile 8 kraadi).

Sättisime ennast oma tavalisse rajooni paika, aga mida polnud, see oli võtt. Paar proovimist, korra keegi otsas... järgmine ankrupaik vaikus ... ülejärgmine jälle keegi. Vahet ei olnud mida pildusin. Kiirabi ei toiminud üldse, mustemad kp baitsid vahel jäid kellelegi ette ...  Tõnn aga - kala siit ankrust, kala sealt ankrust. Tund aega hiljem kolmas ka juba. Kõik muidugi parajad kupuvahid, kilogi vist lõhki ei tulnud. Wake must oli otsustanud väikesed limakalad kohale meelitada.

Lõunapaiku Bonder ja Ormi lahkusid, sest kala lihtsalt ei võtnud. Plaanisid jõge trollida. Me jäime kannatlikult ootama ja saime tasutud...äikesega. Möödus teine ärevaks tekitavalt lähedalt. Saime igat tüüpi padukat - vihma, lund, rahet. Kui see aga ühel hetkel lõppes, saabus maale paradiis. Päike tuli välja, tuul keeras nulli, temperatuur kargas mitu pügalat üles. Fantastika. Riietus kuivas mõne hetkega...

Ja kala tegi ka korraks karbi lahti. Esmalt trollides üks 5.2 kilone haug. Seejärel saime jigitades punase poi juurest kumbki mõned võtud. Mul ka üks 2.85 kilone haug paati jõudis. Liikusin vaikselt Tõnu tulemusele lähemale:-) Umbes samal ajal tuli ka Bonder oma jõe trollimise tulemust demonstreerima. 4.9 kilone merikas, 80 cm pikkune, saadud  "Bonderi merika käärust". Ehk teiste sõnadega samast käärust, mida nad trollides reisi algusest saati piinanud olid. Kala konkreetselt saare nurgas olevast kiirest voolust jesse landi otsa kargas. Uskumatu lugu. Tõnu 4.2 kilone mõne aasta tagune saavutus, mis juba siis tundus ulme, sai ületatud. Väga vinge kala!

Ilmaparadiis sai aga veerand tunniga läbi. Tõusis edela tuul ja keeras merele laine peale. Alguses kannatasime selle ära, aga peagi loobusime. Kolisime jõe peale trollima. Mõnusamat kliimat otsima.

Trollisime nii paari kildi jagu ilma ühegi tulemuseta, seejärel suundusime tuulevarju tonkatama. Suurt latikat kahjuks ei leidnud üles. Paar allakilost kala tuli, aga need polnud need keda otsisime. Aga vähemasti oli hea ja soe molutada.

Seejärel mõtlesime et teeme päeva lõpetuseks veel viimase pooleteise tunnikese trollimist enne kui sauna kobime. Bonderi käärus. Tulemuseks - ca 3 kilone, 6.6 kilone ja 6.3 kilone haug. Mõlemad kuuesed said kahjuks ära võetud. Esimene oli jesse nii kurku ahminud, et selle välja opereerimiseks oleksin pidanud kalal pea eemaldama. Teine aga ... noh Tõnul oli veel ühte 2.5 kilost fileerimiseks  vaja. Algselt plaanis ta selle esimese 3 kilose võtta, aga pudistas selle vette tagasi, kui kala konksust üritas vabastada.  Nii pidigi ta  pisut suurem "2.5 kilose" ära võtma:-)

Päev üldiselt väga kehva võtuga. Kokku mul siis vaid 6 haugi. Tõnul 3. Bonderi paatkonnal 10 haugi, 1 latikas ja 1 "täpiline hiigelsärg":-)

PS! Bonder TOP landivalik 2019 kevad.