pühapäev, 5. mai 2019

Jigi eitamise päev, 04. mai 2019

Öösel hakkas lund sadama. Hommikul avanes aknast fantastiline vaatepilt, mille peale Terminaator oleks pidanud oma laulusõnad ümber muutma - mai kuus lumi on maas kõlas kohe kõrvades:-) Lahe vaatepilt. Päike paistis, tuul täiega nullis, temperatuur samuti. Õhk oli kui seisma jäänud. Äge ja ilus.

Hommikukohvile järgnes töö ja puhke laager (TPL). Saunapuude tegemine, vanast saunast. Nüüd vähemalt selle reisi kolmapäevani saunapuud olemas. Töö tehtud, andis Bonder meile vaba päeva (:-)) ja nii sättisime ennast kella 11 paiku peale. Mootor ootas oma järgmist sissesõitmise etappi.

Vaiksetel pööretel kümne haru lõppu, kus esimese puhkepeatuse tegime. Esimene vise ja kohe laksti keegi taga. Musta-hõbedase kp paitsi otsa. Aga ära kukkus. Järgnes peatus vaatlustornist pisut ülesvoolu oleva nuki peal. Seal vaikus. Siis tasakesi edasi mere poole. Peatus järgmise sirge keskpaigas ja siis juba pisut suurema hooga mere poole. Mootori sissesõitmise teine etapp sai läbi, kiirust tuli paadile hoobilt juurde. Nüüd juba 17 kiltsa tunnis tegime:-)

Igal-juhul oli lõuna aeg juba läbi kui me laineküllasele alale punase maja rajoonis jõudsime. Seal Bonderilt uudiseid uurisime ja saime teada et nemad lammutavad täiega. Segama neid ei hakanud ja läksime natuke kaugemale oma rajooni piitsutama.

Järgmise kolme tunni jooksul koostasime nimekirja lantidest mida pole mõtet enam poest osta - erinevad kp paitsid, erinevad relaxid, erinevad waked, erinevad jessed... värve kümneid erinevaid... huhh. Kogu selle suure proovimise tulemuse peale sai Tõnu kaks haugi, alla kilo ja kilo tuuri. Mõlemad vobleriga. Mina kaks võttu jigiga ja ühe jessega. Kõik pääsesid muidugi plehku. Kõrval aga Bondori paat muudkui lammutas. Slideritega, mida meie landikastid muidugi ei tunnista.

Kella nelja paiku loobusime ja kulgesime ülesvoolu minema. Ja ootamatult saingi enne esimest käänakut käe kalaseks. 2.4 kilone haug. Trollisime sisuliselt päikesepaneelidega majani välja, jättes vahele vaid kõige sügavamad 10 meetrised lõigud. Tõnul alla 3 kilone, mul rohkem ei miskit. Panime ennast paneelidega maja alla ankrusse ja sain hoobilt kiirabi relaxi peale korraliku võtu, aga otsa ei jäänud...

Paar viset, siis landi päästmise aktsioon ja uuesti ankrusse vanasse tsooni tagasi ning korralik võtt, ära kukkumine ja hetkel kui lant uuesti põhja tagasi vajus käis järgmine laks. Kolm on kohtu seadus - haug otsa jäi. Kala väga ei võidelnud, tuli raskelt voolu ära kasutades põhja ligidalt. Tükk aega andis pehme jigiridvaga venitada, aga ära venitasin. 4.8 kilone.

Lisa ei tulnud, trollisime edasi. Kuni kümne haru nurgani, tegime seal hommikuses esimeses ankrus veel ühe peatuse ja sain ilmselt samalt kalalt uue võtu. Seegi otsa ei jäänud.

Viimane trollimine toimus juba kümne haru peal, kuni pea slipikohani välja. Üks 4.9 kilone eksis sinaka jesse otsa ära. Peale seda tulime ära latikale, kus ühe 1.4 kilose ka koju ära tõin.

Üldiselt meil siis väga nõrk päev, samas kui slaiderajad ruulisid. Neil kokku 14 haugi, meie 6 vastu. Kohast ei kippu ega kõppu. Lantidest töötasid vaid ... slaiderid.

PS! Õhtul oli saun. Saab näha kas pesime oma anti kalaõnne maha või mitte.