laupäev, 11. mai 2019

Sünnipäeva koha, 10. mai 2019

7.45 äratus. Kõuts kooserdas ümber maja edasi ja tagasi ning ootas, millal me ärkame. See mind üles ajaski:-) Me Tõnuga molutasime päris pikalt, aga Kõutsi paat tormas üsna varakult peale ära. Kannatamatud haugihuvilised.

Kella kümne paiku jõudsime ka meie asjatoimetamistega ühele poole ja suundusime jõele. Väljas meeldiv päike ja kerge soe ida tuul. Õhtuks lubas vihma, aga päev tõotas tulla soe ning tuulevaikne.

Esimene kontrollpeatus Bonderi käärus, pakkus ühe foto Kõutsi ja Simmi paadist. 2 kilone säinas seltsiks. Ei saanudki aru, kumb neist selle sai. Jätsime nad peagi üksi oma säina seltsi nautima ja suundusime edasi. Eile oli kajalood pakkunud sügaval, 10 meetrises augus, viite suure kala pilti ja kuna hommikul polnud ka voolu, siis tegime seal kontrollpeatuse.

KP baitsi klassikalist värvi silikoon 30 grammise pea otsa ja läks pildumiseks. Esimene vise kalda randi juurde. Lant jõudis peaagu paadi alla välja, kui keegi vajutas. Korraks kala otsas, aga ära kukkus. Krt. Teine vise uuesti vanale liinile ja samas kohas, kus eelmine kordki, vajutati ka nüüd. Ja jälle kala otsast ära kukkus. Aga enne, kui lant peale haakimist põhja jõudis kukkuda, rabas keegi seda koheselt uuesti. Haug, selged tõmblused igasse ilmakaarde, mõned kärrid ka veel otsa. 3.5 kilone.

Järgmine vise samale liinile ja täpselt samast paigast järgmine võtt. Seekord kala oluliselt rahulikum ja väärikam. Ei mingit tõmblemist, rahulikud ja väärikad jooksud, pikk sidurivilin... Meeldiv silmale kaeda ja kõrvale kuulata. Vaikselt tiksus mõttes K tähega kala nimi. Kui aga suured lõuad lõpuks pinda tulid...6 kilone haugikoll.

Samal ajal ka Tõnu päeva kirja sai. Paarikilose haugiga. Tegin neljanda viske veel samale liinile ja kui võttu ei tulnud, olin kindel et sealt rohkem midagi ei tule. Aga ei. Viies vise ja jälle keegi taga. Sedapuhku mitte kauaks.

Umbes samal ajal tekkis aga ka vool ja edasi läks asi juba kaootiliseks. Paar võttu veel sain. Tõnu ka veel ühe kahese, aga see oli ka kõik. Suundusime merele ära. Seal oli meid ootamas soomalaste paatide paraad. Viis paati meie tsoonis. Ei hakanud nende sekka trügima vaid proovisime erinevad püügipaigad sirge peal läbi. Paar ahvena togimist, kohast ei kippu ega kõppu.

Lõpetuseks trollisime ka veel selle sirge läbi ja kui soomlaste paadid lõuna paiku laiali jooksid, siis kolisime oma vanasse tsooni. Paar ankrupaika ja paar juhuslikku võttu. Üks kala ka paati. Erilist aktiivsust polnud - liigitasime selle lõunase pausi alla.

Kammisime paar tunnikest erinevaid ankruid, siis trollisime, seejärel juba päevitasime. Tuul keeras vaiksemaks, päike keeras temperatuuri juurde. Jope maha, kampsun seljast, peagi Tõnu lõunauinakusse vajus..

Kella viie paiku hakkas vaikselt pilve tõmbama, kuid õhtust jigivõttu ei tulnud ega tulnud. Ei jõudnudki lõpuks seda ära oodata ja otsustasime kodupoole minema trollida. Mingi hetk üks haug otsa kargas ja samasse paika ankrusse sättisime. Äkki nüüd? ... Panin rohelise relaxi otsa ja saatsin teele... Umbes kolmanda viske ajal, kui kerides jigi juba paadi alla oli jõudnud, jäi see korraks kinni. Inertsist loomulikult haakisin. Esimene tunne oli et kinni. Seejärel, et mingi rämps on otsas. Siis kerge vajutas ja toimus äkiline elavnemine. Ikkagi kala. Ja üles ei kippunud tulema. Keerasin siduri korralikult maha ja peale pikka venitamist tuli kala pinda. Koha. Käsi jooksis kahva järele...

Paar sööstu tuli siiski veel üle elada, enne kui kala paati sain. Jigi konks kalal kõhualuse uime alt kinni. Pikkus 60+cm. Kaalu 3.1 kilo. Juba paksuke - marja täis.

Lisa sealt muidugi ei tulnud, hoolimata üritamisest. Kui Tõnu 3+ haug välja arvata. Nii me peagi edasi trollisime. Sügavama ala peale välja jõudes hakkas juhtuma. Esiteks hakkas vaikselt vihma tibama ja teiseks kargas järjest minu vobleri otsa haug. Tindi värvi vobler. Sort muidugi selline "fileerimissuurus" ehk ei midagi erilist, aga minema ei saanud sealt ka kuidagi, kuna kala võtu järel vajusime voolu mõjul põhimõtteliselt tsooni algusesse tagasi:-)

Lõpuks hakkas aga korralikult sadama ja tulime hooga tulema. Kuni Bonder kääruni välja. Seal veel kerge trolling, mis kestis... umbes 10 sekundit, kui ca 4 kilone otsa kargas ja paadis lõpuks sellise mäsu korraldas, et kõik  mu asjad sassi peksis. Kuulutasime sellega päeva lõppenuks.

Mul kokku 10 haugi, 1 koha, Tõnu 5 haugi. Mõned ahvenad ka veel sekka.

Õhtul pidu - kartulisalat, tort ja ...