esmaspäev, 6. mai 2019

Jigitamise tagasitulek, 05. mai 2019

Päev oli täna planeeritud kahestuma - hommik merele, siis maha ja linnapeale Motoneti ning hiljem uuesti merele. Ilmateade dikteeris plaani, kuna lubas lõuna paiku edela tuult ja lainet.

Hommik oli seekord pühapäevaselt hiline, alles 8.15 ajasime ennast maast lahti. Veele jõudsime seetõttu peale kella kümmet. Ei teagi kuhu see aeg kadus... Tegime hooga 60% mootorivõimsust kasutades päikesepaneelide maja alla välja ja sain seal ankrus olles kohe ka esimese võtu kätte. Kena kala tundus olevat, aga ära kukkus. Peagi jätkasime suundumist mere suunas.

Mere ääres võtsime ette oma tavalised paigad. Esimene mere punane poi, siis teine. Tõnu sai peagi esimese kala kasti, mul võtte jagus, paar  haugi otsas ka oli, aga paati midagi ei tulnud. Nii tiksus kaks tundi aega kiirelt täis, resultaat aga ei paranenud. Samas oli tänane hommik olulisemalt lubavam kui eelmised, midagi tundus et hakkas vaikselt toimuma. Veetemperatuur ka enam ei kukkunud, jäädes 8 kraadi kanti pidama.

Päikesepaneelide maja juures tegime kohustusliku peatuse ja paarsada meetrit trollimist. Sain ka hommikuse haugi kirja.

Motonetist tulles olid teised juba kalu puhastama tulnud. 7 haugi puhastumas. Nägudest oli näha, et miski limiit hakkas vaikselt täis saama...Me ei lasknud ennast häirida ja sättisime ennast vee peale. Kella kolme paiku.

Esmalt väike troll kümne harus, kus Tõnu suure rõõnmuhõiske saatel alla mõõdu punni välja meelitas. Järgnes juba mere äärde minek. Jõel üsna paha laine peal ja läbi pritsemete, kuidagi punase maja kanti välja surusime. Olin Motonetis andnud väikese sõrme Westini sliderile ja otsustasin pisut seda proovida. Teises ankrupaigas jõudsin esimese võtuni. Kolmandas jändasin mõnda aega ühe suurema haugiga. Neljandas tüdinesin sellest püügiviisist täielikult. Kuidagi ei tõmmanud see mind käima.

Otsustasime vahelduseks pisut trollida. Punasest poist ülesvoolu. Umbes samal hetkel, kui lant töösügavuseni jõudis, vajutati ritv looka. Päris kena sõit järgnes. Pikalt jändasin ja jändasin. Tulemuseks pooleteise kilone koll - too oli risti otsa jäänud ja voolu kasutades mõnusa sõidu pakkunud.

Uuesti lant sisse ... ja hetke pärast järgmine võtt. See kala kolis kasti, sest sobis Tõnu fileerimise lauale. Kuna kogu see jant toimus ühes ja samas kohas, siis panime ennast ankrusse. Mõni vise hiljem saime selle reisi esimesed 15 minutit actionit. Võtt, ära kukkumine, võtt, kala paadis. Nii mitu korda järjest. Mõlemad saime korralikkult tööd. Paar kala kasti, mõned C&R. Ja siis võtt katkes. Kogu see nali toimus minul relaxi kiirabiga, Tõnul relaxi rohelisega.

Ankrupaik edasi ja ankrupaik tagasi lisaväärtust ei pakkunud ja nii läksime uuesti trollima. Nüüd juba mere poole. Sadakond meetrit hiljem, mul korralik haug hea paugu pani, kuid plehku pääses. Tõnu veel pool minutit hiljem oma võtu realiseeris. Otse loomulikult panime samasse paika ennast ankrusse ja saime selle eest väärilise tasu mõningate võttude ja kalade näol. Sort muidugi jättis soovida, kalad enamus 2-3 kilo vahel.

Mõnda aega jännanud jahtus püügipaik maha ja trollisime tagasi vanasse kohta. Sealt veel mõned võtud ja lõpuks paadist vaid viie meetri kauguselt päeva pauk. Ikkagi korralik pauk. Järgnes kärr. Järgmised viis minutit mängisime jo-jod. Kala venitas eemale, mina sikutasin teda lähemale. Paadi juures tegi kaks tiiru ühest äärest teise ja tagasi. Justkui ringiratast ujudes. Vahepeal paadi alla konutama asus... Esimene kahvamine ebaõnnestus - kala pea lihtsalt ei tahtnud kahva mahtuda. Teisel pakkisin ta juba korralikumalt kokku ja tõstsin ta paati ära. 103cm ja 7.15 kilo. Musta-valge klassikalise kp paitsiga Kell oli kaheksa õhtul.

Sellega oli päev justkui läbi. Proovisime veel natuke samast ankrust ja ka paarsada meetrit altpoolt, saime veel mõned haugid ja kolmveerand üheksa lahkusime võtu pealt - olin just paarikilose tagasi visanud, kui otsustasime, et aitab küll.

Mul siis päeva peale 12 haugi (õhtul 11) ja Tõnul 6 (õhtul 5). Võtte palju, äraminekuid palju, siduri sirinat kõrvale küllaga. Lahe päev olid. Nagu vanasti...Jigitamine on tagasi. Maha sliderdamine!

Bonder ja Ormi võtsid õhtul veel 6 kala välja. Fileerimise vabrik näitab korralikke väsimuse märke. Uut toodangut peale ei taheta võtta, lubatakse vaid kaks kala päevas tuua. Varsti vabrik ilmselt üldse kinni pannakse:-)

1 kommentaar:

1. Rahu, ainult rahu. Puhanud fileerijad saabuvad varsti ja saab vabriku täistuuridel tööle panna.